PASZPORT DO EKOLANDII
Kliknij w obraz i zobacz więcej
RZESZOWSKA AMAZONIA
Kliknij w obraz i zobacz więcej
LABORATORIUM BIORÓŻNORODNOŚCI
Kliknij w obraz i zobacz więcej
AKADEMIA BIORÓŻNORODNOŚCI - SOS DLA BIORÓŻNORODNOŚCI
Kliknij w obraz i zobacz więcej
ŁĄKI ŚW. FRANCISZKA
Kliknij w obraz i zobacz więcej
×

Wiadomość

PDO driver not supported by Falang yet. Use MySQLi driver.

Niestety nie wszystkie dzieci będą mogły uczestniczyć we wszystkich formach edukacyjnych projektu „Alarm dla bioróżnorodności Podkarpacia”, a tylko to gwarantowało zdobycie kompletu pieczątek w projektowym paszporcie.

Pewno dlatego w ostatnich kilku dniach, podczas spotkań w szkołach, padało zapytanie, czy dzieci mogą w jakiś inny sposób otrzymać pieczątki „wizy” do swoich książeczek  „Paszportów do Ekolandii”.  Co zrobić jeśli nie uczestniczyły w którymś z zajęć  opisanym w paszporcie, albo gdy szkoła nie zakwalifikowała się do kampanii siania łąk? Pytanie ważne, bo zdaniem Koordynatorów, dla dzieci (szczególnie młodszych) kolorowa pieczątka w paszporcie jest mobilizująca i bardzo atrakcyjna!

Z okazji Mikołaja ustaliłem z Zarządem Stowarzyszenia „EKOSKOP” , że ISTNIEJE INNA MOŻLIWOŚĆ ZDOBYCIA DODATKOWYCH PIECZĄTEK. TĄ MOŻLIWOŚCIĄ JEST POZAPROJEKTOWA AKTYWNOŚĆ WŁASNA UCZNIA I JEGO KLASY.

Jeśli nauczyciel-opiekun lub Szkolny Koordynator projektu potwierdzi podpisem i datą  wykonanie przez dzieci jakiegoś tematycznego zajęcia zgodnego programowo (merytorycznie) z projektem „Alarm dla bioróżnorodności Podkarpacia” i odpowiadającego charakterowi projektu, to po zgłoszeniu takiego faktu i takiej potrzeby,  w najbliższym z możliwych terminów i przy najbliższej okazji, trener- ekolog projektu (Kasia, Ola, Maciek, Mirek, Jaś, Tomek, Halinka, Michał, Paweł, Łukasz) przyjeżdżając do szkoły wezmą „dodatkowe” pieczątki by przybić je na miejscu odpowiedniego potwierdzenia.

Jakie to mogą być przypadki?

Wyobraźnia nie zna granic, ale podam przykłady wg. mnie odpowiednie:

Pozycja nr 1 paszportu: „PASZPORT DO EKOLANDII” - pieczątka należy się gdy uczeń pojedzie na długi całodniowy ekologiczny, plenerowy  wyjazd klasowy lub rodzinny i dokona „naukowych” obserwacji przyrodniczych w poszanowaniu dla natury.

Pozycja 2 „RZESZOWSKA AMAZONIA” - pieczątka należy się uczniowi, który z rodzicami lub opiekunami albo grupą z klasy wypożyczył kajak, łódź, rower wodny lub canoe i opłynął rzeszowski zalew na Wisłoku, by obserwować dziką przyrodę (ptaki, rośliny) i wzajemne ich powiązania.

Pozycja 3 „LABORATORIUM BIORÓZNORODNOŚCI”- pieczątka należy się uczniowi, który z klasą lub kółkiem ekologicznym dokonał własnych plenerowych obserwacji i ćwiczeń lokalnej bioróżnorodności, rozpoznając gatunki ich zmienność, ciekawostki budowy i przystosowania do środowiska życia.

Pozycja 4 „AKADEMIA BIORÓŻNORODNOŚCI” - trzeba poczekać na przyjazd trenerów do szkoły lub wziąć udział w warsztatach organizowanych w Podkarpackim Centrum Edukacji Ekologicznej przy ul. Lubelskiej 28/4 w Rzeszowie.

Pozycja 5 „TEATRZYK BIORÓŻNORODNOSCI”- pieczątka należy się uczniowi, który z klasą lub kółkiem ekologicznym przygotował teatrzyk bioróżnorodności dla młodszych uczniów lub jako młodszy uczeń-widz uczestniczył w takim szkolnym spektaklu teatrzyku o zagrożeniu bioróżnorodności lub ochronie bioróżnorodności.

Pozycja 6 „SOS  DLA BIORÓŻNORODNOŚCI” - pieczątka należy się uczniowi, który z klasą lub kółkiem ekologicznym uczestniczył w szkolnym happeningu służącym ochronie bioróżnorodności.

Pozycja 7 „ŁĄKI ŚW. FRANCISZKA” - pieczątka należy się uczniowi, który z klasą lub kółkiem ekologicznym zebrał nasiona,  przygotował i posiał własną łąkę dla motyli, zbudował hotelik dla owadów i noclegowisko dla nietoperzy.

UWAGA. Za każdym razem to nauczyciel podejmuje decyzję czy uczniowi należy się pieczątka i potwierdza to w „Paszporcie do Ekolandii” w odpowiednim miejscu swoim podpisem z datą.

Mirek Ruszała - koordynator

 

 

 

 

 

FaLang translation system by Faboba